Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projekt jednotné vzdělávací soustavy pro znaleckou činnost
Pivoňková, Kateřina ; Visinger,, Radek (oponent) ; Frýdek,, Miroslav (oponent) ; Alexandr, Pavel (vedoucí práce)
V disertační práci jsou uvedeny a popsány jednotlivé části projektu jednotné vzdělávací soustavy pro znaleckou činnost. Na základě rešerší byly zmapovány právní přístupy k řešení znalecké činnosti ve vybraných státech Evropy. Problémovou situací je skutečnost, že v současné době právní úprava znalecké činnosti v ČR nezahrnuje povinnost celoživotního vzdělávání znalců, nekonkretizuje způsoby a formy ověřování kvalifikačních předpokladů před jmenováním znalce, ani nijak neupravuje jeho další vzdělávání po zápisu do seznamu znalců. Navržená soustava je rozdělena do dvou základních částí: před jmenováním znalce, zabývající se kvalifikačními předpoklady a způsobem jejich ověření správními orgány, a po jmenování znalce a jeho zápisu do ústředního seznamu znalců, zabývající se celoživotním vzděláváním po celou dobu výkonu znalecké činnosti, jeho formami a obsahem. Jako zdroje informací byly využity některé základní metody sociologického výzkumu (zejm. pilotní semináře a dotazníková šetření), které jsou v práci vyhodnoceny. Z výsledků jsou zpracovány relevantní závěry zapracované do jednotlivých blíže popsaných částí navržené vzdělávací soustavy, v nichž byly zohledněny i již existující semináře a školení. Za účelem pravidelného ověřování odborné způsobilosti znalce je rozpracován kreditní systém, periodicita ověřování statutu odborné způsobilosti znalce i způsob evidence v Indexu odbornosti znalce.
Celoživotní vzdělávání zdravotních sester ve veřejněpolitické perspektivě
Syrovátková, Tereza ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu celoživotního vzdělávání zdravotních sester z pohledu veřejné politiky. Text sleduje dvě vzájemně propojené linie. Na jedné straně se zaměřuje na zdravotní sestry jakožto aktéra s určitými motivacemi, strategiemi i postoji. Na straně druhé tato práce zkoumá systém celoživotního vzdělávání zdravotních sester v ČR z hlediska okolností a důvodů jeho vzniku, nefunkčních prvků a budoucích výzev. Tyto dvě dimenze na sebe vzájemně působí. Od celoživotního vzdělávání jako veřejněpolitického nástroje jsou očekávány určité výsledky, stejně tak je předpokládána angažovanost sester v procesu formulování tohoto opatření. Tyto očekávané vlivy jsou v práci konfrontovány s realitou. Na základě kvalitativního šetření mezi zdravotními sestrami a experty v oblasti jejich celoživotního vzdělávání práce dochází k závěru, že stávající nastavení celoživotního vzdělávání neodpovídá profesním (nízká relevance a kvalita vzdělávání) ani osobním (finanční a časová zátěž) potřebám zdravotních sester. Aby mohlo dojít ke změně tohoto systému, musí se zdravotní sestry intenzivněji zapojit do procesu tvorby politiky, což se v současnosti neděje. K posílení politické participace sester by mohlo přispět právě i celoživotní vzdělávání. Ve studované problematice se tak projevuje určité zacyklení....
Projekt jednotné vzdělávací soustavy pro znaleckou činnost
Pivoňková, Kateřina ; Visinger,, Radek (oponent) ; Frýdek,, Miroslav (oponent) ; Alexandr, Pavel (vedoucí práce)
V disertační práci jsou uvedeny a popsány jednotlivé části projektu jednotné vzdělávací soustavy pro znaleckou činnost. Na základě rešerší byly zmapovány právní přístupy k řešení znalecké činnosti ve vybraných státech Evropy. Problémovou situací je skutečnost, že v současné době právní úprava znalecké činnosti v ČR nezahrnuje povinnost celoživotního vzdělávání znalců, nekonkretizuje způsoby a formy ověřování kvalifikačních předpokladů před jmenováním znalce, ani nijak neupravuje jeho další vzdělávání po zápisu do seznamu znalců. Navržená soustava je rozdělena do dvou základních částí: před jmenováním znalce, zabývající se kvalifikačními předpoklady a způsobem jejich ověření správními orgány, a po jmenování znalce a jeho zápisu do ústředního seznamu znalců, zabývající se celoživotním vzděláváním po celou dobu výkonu znalecké činnosti, jeho formami a obsahem. Jako zdroje informací byly využity některé základní metody sociologického výzkumu (zejm. pilotní semináře a dotazníková šetření), které jsou v práci vyhodnoceny. Z výsledků jsou zpracovány relevantní závěry zapracované do jednotlivých blíže popsaných částí navržené vzdělávací soustavy, v nichž byly zohledněny i již existující semináře a školení. Za účelem pravidelného ověřování odborné způsobilosti znalce je rozpracován kreditní systém, periodicita ověřování statutu odborné způsobilosti znalce i způsob evidence v Indexu odbornosti znalce.
Povinné celoživotní vzdělávání znalců
Pivoňková, Kateřina
Autorka řeší otázku celoživotního vzdělávání znalců, které je tématem její disertační práce, s cílem vytvořit jednotnou vzdělávací soustavu (dále JVS), kterou bude možno využít obecně pro všechny znalecké obory, odvětví a specializace, která bude systematická a přehledná, bude vycházet z již známých a v praxi ověřených způsobů (např. certifikace, kurzy, specializační studium apod.). JVS v sobě bude zahrnovat znalosti oboru soudní inženýrství, jeho čtyři oblasti znalecké činnosti a stávající metodiky. Začlení nově navržené přístupy, které systematicky a plošně vymezí celoživotní vzdělávání znalců jak v rovině teoretické, tedy zejména právní, tak v rovině odborné, tj. prakticky zaměřené na konkrétní odborné znalecké disciplíny. Modelový vzor bude zahrnovat celoživotní vzdělávání znalců před jejich jmenováním do funkce i kreditní systém vzdělávání po celou dobu výkonu funkce znalce se zohledněním andragogických přístupů.
Trend interního školení nelékařských zdravotnických pracovníků zdravotnických záchranných služeb v České republice
PERNÍK, Jiří
Cílem práce je zmapovat současné trendy interního školení nelékařských zdravotnických pracovníků zdravotnických záchranných služeb v České republice formou případové studie srovnáním trendů u dvou vybraných subjektů a to ZZS Praha a ZZS České Budějovice.V závěru práce jsou shrnuty a srovnány jednotlivé poznatky a definovány závěry z porovnání trendů vzdělávání.Tato bakalářská práce řeší problematiku interního vzdělávání nelékařského zdravotnického oboru zdravotnický záchranář v ČR z pohledu vývojových trendů a to formou případové studie srovnáním dvou ZZS (hl.m.Praha a České Budějovice).
Vzdělávání zdravotnických pracovníků
Škrabánková, Vendula ; Mlčák, Jan (vedoucí práce) ; Lešetický, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání zaměstnanců ve zdravotnictví. Práce popisuje především právní rámec současného stavu vzdělávání zdravotnických pracovníků a dotýká se také aspektů vzdělávání dospělých, lidských zdrojů a systému vzdělávání. Na základě teoretických poznatků je sestavena metodika pro tvorbu vzdělávacího plánu v Nemocnici Pelhřimov, p. o. s následnými doporučeními.
Celoživotní vzdělávání sester pracujících v ordinaci ambulantního lékaře
ADAMOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se věnuje celoživotnímu vzdělávání sester pracujících v ordinaci ambulantního lékaře. Bylo zjišťováno, zda sestry pracující v ambulantní sféře cítí potřebu celoživotního vzdělávání, zda jsou v procesu celoživotního vzdělávání podporovány zaměstnávajícími lékaři a jaké formy celoživotního vzdělávání preferují. Z výsledků dotazníkového šetření vyplynulo, že sestry cítí potřebu celoživotního vzdělávání a většina z nich by se vzdělávala i bez zákonem dané povinnosti. Ze vzdělávacích aktivit sestry preferují účast na seminářích. Většina zaměstnávajících lékařů sestry v procesu celoživotního vzdělávání podporuje.
Motivace sester k celoživotnímu vzdělávání
LAVIČKOVÁ, Ivana
Tato práce se věnuje problematice celoživotního vzdělávání sester. Popisuje současný systém vzdělávání sester, jednotlivé formy celoživotního vzdělávání a současnou legislativu ve zdravotnictví. Dále se zabývá motivací sester ke vzdělávání a zjišťuje motivační faktory , které ovlivňují sestry v přístupu ke vzdělávání. Určuje formy celoživotního vzdělávání preferované sestrami. Zároveň odhaluje nedostatky v motivaci sester k dalšímu vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.